Dag van de Mantelzorg

Dag van de Mantelzorg en mantelzorgwaardering

Bent u of kent u een mantelzorger?

Elk jaar in november wordt landelijk de Dag van de Mantelzorg georganiseerd. Ook door Caritas Urk. Op 10 november 2020 worden mantelzorgers op Urk in het zonnetje gezet.

De gemeente Urk vindt brede ondersteuning en waardering voor alle mantelzorgers belangrijk. Deze waardering komt tot uiting op de Dag van de Mantelzorg: een dag bedoeld om mantelzorgers te laten zien, dat wat zij doen, van onschatbare waarde is!

Op deze dag ontvangen mantelzorgers die bij Caritas Urk bekend zijn een bon die zij bij diverse ondernemers op Urk kunnen inwisselen voor een leuke of lekkere attentie.

Naast deze cadeaubon wordt eenmaal per jaar het Mantelzorg en Vrijwilligers Event georganiseerd. Dit jaar zou voor de eerste maal dit in een nieuw jasje gestoken worden; een gezellige activiteit voor zowel mantelzorgers als vrijwilligers gezamenlijk, waar waardering en verwennen centraal staat. Helaas kon door de coronasituatie dit event wat in mei 2020 gepland stond niet doorgaan.

We hopen dit in 2021 opnieuw te kunnen organiseren.

Mantelzorgers kunnen zich het hele jaar bij ons aanmelden, maar om voor de cadeaubon op 10 november in aanmerking te komen kunt u zich aanmelden tot 15 oktober! Geef de naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en voor wie er gezorgd wordt aan ons door (de zorgvrager moet woonachtig zijn op Urk).